Як відкрити магазин в Україні

2021-01-13 01:07
69
Ця стаття на мовах: UA / RU

Стаття у розділах:

Законодавчі аспекти Бізнес і фінанси Юридична допомога

Зміст

Відкриття власного магазину – одна із найпопулярніших бізнес-ідей в Україні. І це логічно, адже саме торгівля є найдавнішим і найвідомішим видом підприємництва у світі. Початківцям здається, що процес запуску бізнесу є максимально легким і простим, але це не зовсім так. На шляху може виникнути багато питань та непередбачених проблем. Ця стаття допоможе уникнути більшості з них і не опустити руки на півдорозі до успіху.

Крок №1: вибір товару або категорії товарів для продажу у магазині

Питання товарі – ключовий і первинний. Саме його має поставити собі на початку потенційний підприємець. У процесі вибору асортименту майбутнього магазину важливо відповісти на кілька важливих питань:

  1. У якому населеному пункті та регіоні буде магазин?
  2. Які потреби мають населення?
  3. Чи є попит на товар чи його категорію саме тут?
  4. Чи є можливість закуповувати товар або виробляти його за вигідною ціною?
  5. Що із конкурентами? Чи є вони і чи покривають вони цей попит?
  6. Чи є у товару якісь сильні сторони, що виділяють його на ринку та дозволяють торговій точці стати стабільно прибутковою?

Тільки після вивчення цих питань можна насправді зрозуміти, чи варто вкладати гроші в магазин і чи він стане постійним джерелом доходу.

Крок №2: вивчення потенційних покупців та перспектив «роботи на них»

Після вибору товару для магазину важливо вивчити ймовірних клієнтів. Непоганим ресурсом для моніторингу загальноукраїнської статистики та тенденцій є сайт Державної служби статистики України («Статистична інформація – Внутрішня торгівля»).

Складання портрета середньостатистичного покупця дома може бути зроблено у вигляді класичного опитування у тому:

  • що мешканці району хотіли б бачити поблизу;
  • яких товарів їм не вистачає;
  • що їх не влаштовує у магазинах, які вже працюють;
  • чим займається більшість людей;
  • інше.

Даний аналіз дозволить відсіяти деякі з ідей, що з'явилися на етапі, коли вони все ще не завдадуть жодних збитків.

Крок №3: моніторинг діяльності та стану справ у потенційних конкурентів

Ринкові реалії – постійна боротьба між конкурентами. Регулярно відкриваються нові магазини і закриваються старі, які не витримали конкуренцію або не знайшли свого покупця.

Вивчивши діяльність конкурентів, ви повинні знайти чіткі відповіді на такі питання:

  1. Чи є шанс відібрати в когось його частку ринку?
  2. Що відмінне від конкурентів саме ви і ваш магазин можете запропонувати споживачеві?
  3. Чи можете ви залучити чимось покупця вже зі старту?
  4. Наскільки безпечним є місце дислокації магазину з точки зору появи інших конкурентів у майбутньому?

Незнання конкурента – одна з головних помилок. Здобути ці знання можна через: проведення досліджень та опитувань, моніторинг довідників магазинів, сайтів конкурентів. Вивчення відгуків клієнтів в інтернеті також є дешевим, швидким і дієвим способом уникнути помилок, які були допущені іншими в цій ніші.

Крок №4: підбір будівлі/приміщення та його оренда

Під час пошуку будівлі чи приміщення для майбутнього магазину важливо враховувати потреби потенційних покупців. Але конкретний вибір часто диктується фінансовими можливостями бізнесмена. Важливо дотримуватися балансу, інакше невдалий вибір може поставити під питання існування та розвиток навіть хорошої ідеї.

Найкращі варіанти для розміщення магазинів:

  • центр міста: ідеальний для брендових, статусних та дизайнерських речей, іншої дорогої та якісної продукції (сюди готові приїжджатимуть усі, хто націлений на хороший товар);
  • територія між центром та спальним районом (біля станцій метро, у торгових центрах або в інших приміщеннях): магазини, орієнтовані на покупців із середнім цінником;
  • територія спальних районів: ідеальна для бізнесу, який хоче розміститися у великому ТЦ або реалізувати формат «магазин біля будинку» (підійде для тих, хто орієнтований на реалізацію доступного одягу, взуття, продовольчих товарів за доступними цінами).

Вдале розташування – запорука стабільності.

Крок №5: вивчення сфери постачальників та підбір якісних партнерів

Від відповідального вибору постачальника залежить:

  1. Якість товару.
  2. Широта асортименту.
  3. Регулярність постачання.
  4. Можливість домовленості про додаткові поставки.
  5. Імовірність співробітництва за пільговою ціною.

Для того, щоб знайти хорошого постачальника, потрібно: моніторити пошукову видачу за відповідним запитом, користуватися каталогами та сервісами спеціальних закупівель. У разі, якщо немає бажання орендувати склад та здійснювати оптові закупівлі, рекомендується використовувати дропшипінг та фулфілмент.

Крок №6: підбір назви магазину та складання перспективного бізнес-плану

Приказка про те, як корабель назвеш ... справедлива і в цій сфері. Тому важливо приділити цьому питанню хоча б кілька днів. Спробуйте попередньо протестувати вигадану назву на різних людях. Попросіть їх озвучити враження та думки з цього приводу. Таке тестування дозволить уникнути несподіваної реакції у майбутньому.

Крок №7: реєстрація підприємницької діяльності в Україні

Для того, щоб займатися бізнесом на законних підставах, знадобиться:

  • зареєструватися як приватний підприємець або юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • стати на облік у Податковій інспекції та спеціальних фондах;
  • відкрити банківський рахунок;
  • почати сплачувати щомісячні податки у новому юридичному статусі.

Якщо розпочати підприємницьку діяльність без проходження цих етапів, можна нарватися на адміністративний штраф у розмірі від 17 000 до 34 000 грн із конфіскацією.

Також важливо розуміти, що найближчим часом усі магазини будуть зобов'язані користуватися касовими апаратами та видавати фіскальні чеки клієнтам.

Крок №8: створення системи для моніторингу статистики, обліку та продажу магазину

Якщо раніше ця робота виконувалася в різних складних програмах або взагалі вручну, то на поточному етапі на допомогу приходять такі онлайн-сервіси для магазинів, як «Мобікаса» .

Зручний сайт завжди доступний під рукою і дозволяє користуватись різними можливостями з будь-якого пристрою з доступом до інтернету. Важливим нюансом є те, що всі дані зберігаються в інтернет-хмарі і не будуть втрачені у разі несправностей пристроїв та інших непередбачених обставин.

«Мобікаса» має всі важливі інструменти для обробки статистики та залишає за власником магазину лише завдання внесення потрібних даних. За допомогою сервісу можна відстежувати:

  1. Загальне зведення магазину.
  2. «Рух» товарів чи послуг магазину.
  3. Календарну статистику продажу та поодинокі угоди.
  4. Всю роботу за складом (постачання, списання, дані постачальників).
  5. Дані за категоріями, гарантіями, дисконтами, клієнтами.

На додаток до цього вже працює та постійно доопрацьовується розділ статистичної аналітики. З його допомогою можна відстежувати динаміку позицій, що найбільше продаються, і загальний грошовий оборот.

Крок №9: закупівля товару до магазину

Під кінець підготовки магазину починаємо укладати договори з кращими постачальниками. Спочатку орієнтуватися варто терміном придатності. Первинну закупівлю потрібно розпочати з позицій, які не мають терміну придатності або мають тривалий період.

Чим ця цифра коротша, тим ближче до старту роботи магазину здійснюється закупівля/виставка.

Крок №10: попередня реклама та відкриття магазину

Реклама – це значна кількість заходів, кожен із яких потребує помітних витрат. Щоб вони були максимально цільовими та корисними, потрібно пройти кілька етапів кампанії:

  • первинне інформування через газети, журнали, телебачення та сайти (можна вибрати щось одне або пару пунктів) з метою донесення відомостей про товари, акції, місцезнаходження магазину та його переваги;
  • нагадування та закріплення образу магазину через рекламні банери або буклети, листівки;
  • PR-акції через різноманітні конкурси та розіграші у день відкриття.

Важливо не забути додати магазин до різних навігаторів, таких як Google Maps. Це дозволить збільшити кількість клієнтів завдяки цільовим пошуковим запитам.

У результаті справа залишиться за малим. У день відкриття створюється святкова атмосфера для сімей та дітей. Конкурси, аніматори, кульки та музичний супровід створить позитивний образ. А вже він приведе покупців у магазин у майбутньому, коли його робота стане стандартною та буденною.


Сподобалась стаття? Читайте нас в телеграм