Як розрахувати ціну на товар у магазині: маржа та націнка

2021-02-06 03:35
139
Ця стаття на мовах: UA / RU

Стаття у розділах:

Документи та документообіг Бізнес і фінанси

Зміст

Визначення фінального цінника на товар чи послугу є важливим елементом діяльності будь-якого магазину. Від того, наскільки добре буде дотримано балансу в ціні, залежить успіх і популярність бізнесу. У цій статті ми розповімо про такі моменти:

  • що треба враховувати для формування цінника;
  • на що впливає комісія від посередників;
  • як визначити обсяг маржі та націнки;
  • про інші важливі моменти із цієї ж сфери.

Поняття собівартості та націнки

Ціна будь-якого товару в магазині обов'язково складається з двох головних параметрів - собівартості та націнки від господаря бізнесу . Формула максимально проста:

ціна за одиницю товару = собівартість + націнка для заробітку

Собівартість можуть формувати такі параметри, як: витрати на виробництво, вартість матеріалів, різні змінні витрати (визначаються виходячи з обсягів угод), заробітна плата працівників, витрати на доставку, упаковку і рекламу.

Загалом, собівартістю можна назвати будь-які скоєні витрати, націлені на підсумковий продаж товару або надання послуги. Визначати її не складно. Але варто приділяти цьому максимум часу. Тільки так бізнес приноситиме гарний прибуток.

Націнка – це додаткова надбавка собівартості товару чи послуги. Саме завдяки їй існує бізнес як такий. Вона і формує той підсумковий прибуток магазину, який збагачує його господаря.

Формула націнки буде виглядати так:

Націнка = постійні витрати + податкове навантаження + комісійні від бізнес-посередників + прибуток магазину

Постійні витрати (логістичні витрати, орендна плата, зарплата та інші) можуть враховуватись як у показнику собівартості, так і в обсязі націнки. Якщо забути додати їх у націнку, то доведеться платити за ці напрямки за рахунок прибутку.

Додавання комісії посередників у націнку допомагає тим, хто прагне заощадити. Але, якщо оплачувати цей напрямок із прибутку самостійно, можна продавати товари за конкурентнішою вартістю. Ціна буде на одному рівні - і у вашого магазину, і у посередника, який доставляє товар.

Розрахунок націнки проводиться одним із двох способів:

  1. Всі мінливі та постійні витрати вирушають у собівартість (у такому разі націнка буде виключно чистим прибутком магазину).
  2. Частина витрат у собівартість, а постійні витрати фіксуються в націнці.

Відмінності між маржою та націнкою

Багато людей і бізнесмени-початківці помиляються у визначенні націнки і маржі, а також плутають їх між собою. Але ці важливі показники далекі від схожості та відображають різні характеристики. Показник маржі завжди нижчий, а ось обсяг націнки може бути обмежений лише «нахабством» ФОП.

Націнка накладається на собівартість та демонструє мінливість цінника порівняно із закупівельними показниками вартості, витратами на виробництво тощо.

Маржа , своєю чергою, демонструє прибутковість і рентабельність продажів. Вона відображає показник прибутку у ціннику. Відобразити її можна як у фактичних цифрах, так і у відсотках. Вона дозволяє чітко визначити, скільки підсумкового прибутку міститься в кожній гривні виручки магазину.

Показник маржі ніколи не перевищує 100%. Її розрахунок провадиться кожен звітний період, щоб чітко розуміти динаміку прибутковості окремих напрямків бізнесу.

Є два основні види маржі:

  1. Валова маржа – відображає «брудний» прибуток у ціні того чи іншого продукту.
  2. Чиста маржа – відображає обсяг чистого доходу магазину вартості окремого продукту.

Націнка відображає показник доданої вартості. Маржа демонструє прибутковість, яка є головною метою бізнесу. Зростання націнки обов'язково призводить до зростання маржі. Але маржа ніколи не перевищить показнику націнки.

Формування цінника: на що звернути увагу у процесі

Українські бізнесмени мають право самостійно формувати вартість та націнку на всі свої продукти. Винятком є лише товари зі списку соціально важливих, ціна яких регулюється спеціальними органами (зазвичай це популярні та затребувані щоденні продукти).

Насамперед потрібно: точно прорахувати всі витрати, визначити обсяг націнки і лише на основі цього встановити показник цінника.

Обов'язково потрібно визначити мінімальну вартість, нижче за яку продаж приноситиме виключно збитки. А після цього все залежить виключно від цілей та стратегії господаря бізнесу.

До списку факторів, які можуть суттєво вплинути на розліт цінника, також належать:

  • досвід та впізнаваність бренду в бізнесі;
  • середній рівень цін у сфері;
  • популярність продукту;
  • коливання курсів (якщо закупівля провадиться в іноземних партнерів);
  • поведінка конкурентів та його цінники;
  • стратегія та спосіб продажів.

Ви експерт? Поділіться досвідом на busyb
Сподобалась стаття? Читайте нас в телеграм