Як скасувати помилкову операцію в РРО та скласти про це акт: відповідають представники Податкової служби

2021-02-05 07:50
79
Ця стаття на мовах: UA / RU

Представники Державної податкової служби опублікували офіційне роз'яснення про ситуації, коли потрібно видати гроші клієнту та скасувати помилкову операцію щодо РРО. Юридично правильною дією буде реєстрація від'ємної суми.

Увага звертається на важливе уточнення: застосування операції "сторно" у зв'язку з реєстрацією негативної суми є обходом закріплених державою механізмів. Робити це заборонено.

З іншого боку, магазини, які використовують програмні реєстратори розрахункових операцій, можуть скористатися "сторно". Але робити це можна виключно у відрізку до реєстрації наступних чеків.

В даному випадку ситуація виглядатиме так:

  • сформовано чек з помилковою сумою;
  • ситуація фіксується у потрібний момент між помилковою угодою та новими;
  • провадиться ініціація операції «сторно», за допомогою якої скасовується помилкова угода.

Реєстрація здійснюється на фіскальному сервері. Їй надається власний номер, а також вказується фіскальний номер сторнованої угоди.

Ще одним важливим моментом є складання спеціального акту. Його створення обов'язково у разі, якщо при поверненні товару чи компенсації за послугу фігурує обсяг угоди 100 грн і більше.

Упорядником має виступати матеріально відповідальний співробітник. Або ж людина, яка займається розрахунками за допомогою РРО.

Такий самий документ обов'язково має бути складений, якщо:

  1. Сталася помилка у визначенні суми правочину.
  2. Неправильно визначено форму оплати (за допомогою готівкової валюти, через банківську картку, за допомогою кредитного договору тощо).

В акті фіксуються відомості про суму та реквізити вихідного розрахункового документа (чека).

Регулятор вимагає зберігати такі акти в бухгалтерії магазину. Строк обов'язкового зберігання повинен тривати не менше ніж 3 роки. У разі, якщо бухгалтерії юридична особа не має, робити зберігання дозволяється в будь-якому місці, яке не заборонено законом.

Магазин, який здійснює угоду за готівку чи безготівковій формі, обов'язково має передати клієнту чек державно закріпленої форми з усіма потрібними даними. Чек у паперовій або електронній формі має бути виданий кожному, хто:

  • хоче здійснити отримання чи повернення товару;
  • хоче одержати послугу або відмовитися від неї;
  • оплачує замовлення через інтернет чи особисто.

Ви експерт? Поділіться досвідом на busyb
Сподобалась стаття? Читайте нас в телеграм