Як відкрити ФОП в Україні у 2023 році

2023-03-09 10:54
235
Ця стаття на мовах: UA / RU

Зміст

Карантинні обмеження принесли українцям безліч проблем. З іншого боку, вони стали стимулом для освоєння різних віддалених інтернет-можливостей. Не стала винятком і сфера онлайн-реєстрації ФОП. У цій статті ми детально розповімо, як швидко відкрити ФОП через інтернет. Також поділимося даними про актуальні пільгові умови.

А для тих, хто хоче пройти реєстрацію по-старому, буде опис класичного способу реєстрації в одному з підпунктів нижче.

Попередня підготовка перед відкриттям ФОП

Перед початком процесу реєстрації необхідно провести невелику підготовку. Її результати не менш важливі, ніж наступні кроки майбутнього ФОП.

По-перше: ще до подання майбутньої реєстраційної заяви слід визначитися з вибором КВЕДу (класифікатора видів економічної діяльності). Цей код фіксуватиме те, чим саме майбутній ФОП буде зайнятий, з чого отримуватиме дохід. Детальніше про процес вибору вже можна почитати в одній із попередніх статей нашого блогу.

По-друге: терміново потрібно отримати електронний цифровий підпис. Вона потрібна для подачі онлайн-заявки. Отримати ЕЦП не складно. Список суб'єктів, які їх видають, можна знайти тут . Найпростішим варіантом буде отримання цифрового підпису через ПриватБанк. Але є й інші фінансові та нефінансові установи.

Як відкрити ФОП в Україні через інтернет

Відкриття ФОП через інтернет в Україні останніми роками стало максимально простим. Експерти впевнено заявляють про те, що зробити це у "глобальній павутині" в рази простіше, ніж через відділення Податкової служби.

Існує навіть два окремі сервіси, що дозволяють виконати це завдання. Відкрити ФОП можна через:

Далі детально розберемося особливостях використання кожного їх.

Відкриття ФОП через програму “Дія”

Використання молодого та перспективного сервісу “ДіЯ” вважається найпростішим та найшвидшим варіантом. Зареєструватися в ньому рекомендується навіть простим українцям, не говорячи вже про бізнесменів.

Алгоритм дій для відкриття ФОП у Дія виглядає так:

  1. Переходимо на офіційний веб-сайт сервісу.
  2. Клацаємо по пункту “Зареєструватися” у правій верхній частині екрану.
  3. Проходимо реєстрацію шляхом завантаження отриманого раніше електронного ключа (також вказуємо організацію, яка його видала та вигадуємо пароль).
  4. Після проходження реєстрації клацаємо за пунктом "Послуги" (крайній лівий у списку зверху).
  5. У спливаючому списку вибираємо “Підприємництво”.
  6. На новій сторінці першим зверху варіантом буде “Відкриття ФОП” – натискаємо.
  7. На сторінці буде вся важлива інформація, з якою можна ознайомитися. Після цього натискаємо на довгу чорну кнопку “Відкриття за 10 хвилин”.
  8. Далі йде наповнення потрібних даних, як при реєстрації (складається всього з 7 кроків).

Після надсилання заявки процес обробки займе до 2 робочих днів. Жодних фінансових витрат такий тип реєстрації не спровокує.

За статусом заявки можна стежити в особистому кабінеті на сайті Дія. А можна просто натискати повідомлення про лист, який автоматично прийде на вказану при реєстрації електронну пошту.

Позитивною зміною 2021 стало те, що після реєстрації ФОП не потрібно реєструвати книгу обліку доходів. Тепер цей обов'язок скасували. Натомість її тепер функціонує типова форма. А її ведення можна повністю перенести в онлайн.

Відкриття ФОП через IGov

Використання порталу IGov для відкриття ФОП в Україні — це альтернативний, але не більш зручний варіант:

  1. Переходимо на офіційний сайт IGov.
  2. Вибираємо на головній сторінці розділ "Послуги бізнесу".
  3. У стовпці “Реєстраційні дані” обираємо підпункт “Державна реєстрація фізичної особи-підприємця”.

Проблемою саме цього є те, що він працює не в усіх регіонах. Тобто фактичний "скелет" для роботи функції на сайті є, але робота поки не налагоджена на 100%.

Реєстрація та авторизація на IGov доступна через ЕЦП або BankID. Для відкриття заявки потрібно вказати: контактні дані, місце реєстрації суб'єкта діяльності, систему оподаткування, КВЕД.

Класичне (особисте) відкриття ФОП через Податкову службу

Якщо з тієї чи іншої причини сучасний інтернет-підхід вам не підходить, можна скористатися класичними послугами Податкової служби. Алгоритм дій у такому разі виглядає так:

  1. Відвідуємо державного реєстратора за місцем проживання.
  2. З собою беремо паспорт, ідентифікаційний код та копії цих документів.
  3. На місці (у кабінеті чиновника) заповнюємо реєстраційну форму №10 (будьте гранично уважні при заповненні коду КВЕД, тому що помилка загрожує необхідністю повної перереєстрації).

Подання документів дозволено за допомогою спецлиста. Можна користуватися послугами представника, який самостійно відвідає реєстратора (якщо заздалегідь було оформлено довіреність).

Якщо процедуру було проведено без помилок, результат буде отримано вже через 3 робочі дні. Внесення до державного реєстру супроводжується видачею витягу. Якщо ж документи та заявка на реєстрацію були оформлені через пошту, виписка також надішле ФОП поштою.

Відразу після цього йдемо в Податкову інспекцію та не забуваємо взяти з собою: копію паспорта та ІПН, заяву на єдиний податок, витяг з державного реєстру, книгу обліку доходів, заяву за формою 5-ОПП.


Ви експерт? Поділіться досвідом на busyb
Сподобалась стаття? Читайте нас в телеграм