Продаж товарів за кордон: найцікавіші варіанти бізнесу та його перспективи

2024-05-12 20:42
58
Ця стаття на мовах: UA / RU

Стаття у розділах:

Бізнес-інструкції Бізнес і фінанси

Зміст

Актуальний стан економіки України та економічний стан населення все частіше спонукають креативних та цілеспрямованих людей до нетипових бізнес-ідей. Однією із таких є думка про те, щоб запустити бізнес з продажу товарів за кордон або про те, щоб модернізувати наявну власну справу на повний чи частковий збут товарів іноземним покупцям. Така ідея дуже приваблива тим, що дозволяє необмежено розширити бізнес і отримати практично необмежене коло потенційних клієнтів.

Головне — якісно підготуватися до роботи із закордонними клієнтами, які мають свої особливості в залежності від географічного регіону або країни. Потрібне знання безлічі нюансів, особливостей і правил, про деякі із яких ми і поговоримо у даній статті.

На що є попит у світі: які товари із України мають найбільше замовлень поза її межами

Незважаючи на те, що зовнішній світовий ринок завжди демонструє попит на товари великих українських сільгоспвиробників та промислових підприємств (зерно, олія, кукурудза, метали тощо), є потенціал і для інших типів продукції. В тому числі — від значно менших бізнесів та підприємств.

На сьогодні найбільший запит йде на продукти легкою промисловості, а також на крафтові товари. Тобто, європейці та інші західні (а іноді й східні) покупці зацікавлені у чомусь унікальному, що може дати український виробник. У тому, аналогів чого у них немає або їх мало. До прикладу:

  1. Українські вироби із деревини (в першу чергу, це меблі).
  2. Вироби з дорогоцінного та сувенірного каміння (сувеніри та прикраси).
  3. Керамічні вироби у національній стилістиці (посуд, вази, горщики).
  4. Крафтовий та унікальний одяг (особливо, якщо він реалізований з увагою до історичності).
  5. Шкіряні вироби і сумки.
  6. Елементи декору.
  7. Скатертини та рушники.
  8. Харчові продукти (наприклад мед, солодощі або алкоголь).
  9. Ляльки-мотанки та інші типи хендмейд-ляльок.

Даний список не є вичерпним. Головне для українського виробника та продавця на іноземних ринках — знайти свою нішу, в якій він розуміється, та в якій зможе запропонувати щось нетипове, щось унікальне. Досягти значного успіху просто розмістивши оголошення на популярному маркетплейсі чи сайті для оголошень буде важко. Доведеться вивчати нюанси ринку, вподобання конкретних покупців, законодавство країни, інше. 

І, навіть якщо ви не є виробником чогось матеріального, завжди можна запропонувати іноземцям не лише товар, але й послугу. Український бізнес, з його більш скромними запитами до оплати, показує себе ефективно в якості надавача послуг у сфері: IT (інтернет-технологій), виробництва контенту, дизайну. Для таких та інших спеціалістів наші поради зі статті нижче також підійдуть.

Основні переваги та недоліки модернізації бізнесу під продаж товарів за кордон

Масштабування бізнесу за рахунок розширення продажів за межі власної країни — це дія, яка дозволяє значно розширити горизонти власної справи. Але варто розуміти, що ринок, на який хочеться вийти, не буде на 100% вільним від конкуренції. Деякі ніші будуть максимально легкими для «завоювання». Інші — вже будуть зайняті місцевими конкурентами або українцями, яких за кордоном зараз немало.

Тим не менш вихід на новий ринок майже завжди означає зростання обсягів збуту. Головне — реалізувати план настільки грамотно, щоб скористатися перевагами і уникнути максимальної кількості недоліків. Давайте про них зараз і поговоримо.

Переваги

Якщо говорити про плюси запуску продажів на закордонні країни, то до них відносяться такі аспекти:

  1. Ваш бізнес починає працювати не просто на місто, область чи всю Україну, а на декілька країн, географічну частину світу чи на весь світ.
  2. Реалізація продукції за більш стабільні валюти, ніж українська гривня (в сучасних умовах це дуже великий плюс).
  3. Повна або майже цілковита відсутність конкуренції у випадку роботи у специфічних українських нішах або зі специфічними національними крафтовими товарами.
  4. Збільшений попит на багато типів української продукції на фоні загального інтересу до українців та України.
  5. Безмежний ринок, який тільки зростає.
  6. Усереднена особа клієнта має значно більшу купівельну спроможність, завдяки чому можна ставити більшу ціну на той же товар, який в Україні продається помітно дешевше. При цьому, ви працюєте вдома, а тому, собівартість виробництва є сталою.

Мати одночасно і український збут, і продаж товарів за кордон — це однозначно вигідна схема роботи. При напрацюванні навіть невеликої клієнтської бази за межами країни, ви швидко почнете «відбивати» вкладення в запуск / оптимізацію інтернет-магазину, рекламу та інше. Тим не менш будуть і мінуси, про які варто сказати. 

Недоліки

Якщо переходити до мінусів запуску продажів на закордонні країни, то до них треба віднести такі аспекти:

  1. Обов’язкові вкладення хоча б в англомовну версію сайту та в англомовних спеціалістів, які зможуть комунікувати на розмовному рівні з клієнтами (а також в інші мови, якщо планується реалізація на вузькі національні ринки окремих країн).
  2. Необхідність організації доставки через надійні логістичні компанії, які гарантують якість для вашого сегмента товарів (щоб не втратити клієнтів через розчарування, пов’язані з повільною доставкою або з пошкодженнями під час неї).
  3. Значно більші складнощі (у порівнянні зі збутом в Україні) у випадку повернення товару за рішенням покупця або у випадку, якщо покупець не забрав посилку.
  4. Сильна залежність результату від розуміння нюансів ринку, менталітету іноземних покупців, законодавчих вимог від регуляторів ринку.

Тим не менш більшості зі вказаних недоліків можна уникнути, або мінімізувати їх вплив на діяльність бізнесу. В першу чергу — треба бути готовим до складнощів і проблем морально, щоб перебороти первинні труднощі. Далі, у випадку цілеспрямованості, правильного підходу до діяльності, реклами, маркетингу, можна привести свій проект до успіху з довготривалим позитивним результатом.

Конкретні поради щодо того, що потенційно матиме попит серед іноземців

Продаж товарів за кордон потребує розуміння певних аспектів. Основні з них:

  1. Часто те, що у нас продається погано, може «вистрілити» серед іноземців.
  2. Справедлива і зворотна ситуація — можуть бути товари, які у нас популярні, але взагалі будуть нецікавими для іноземців по тим чи іншим причинам.
  3. Товар високої якості з ексклюзивними параметрами майже завжди знаходить свого покупця та демонструє попит серед іноземців.
  4. У будь-якому випадку, якщо ви продаєте те, що вже має аналоги на іноземних ринках, треба пропонувати нижчі ціни, які будуть більш цікаві для тих, хто формує попит на цей товар. Тільки так ви зможете зацікавити їх, хоча б на те, щоб «спробувати».
  5. Обов’язково враховуйте те, що на рентабельність вашого бізнесу з продажу товарів за кордон суттєво буде впливати вартість доставлення.

Ті, хто вже має досвід, завжди рекомендують вкладатися в пропонований іноземцям асортимент. Без нього проект матиме дуже високі шанси на те, щоб себе не виправдати. Також, якщо ви не дуже розумієтесь у ринку, на який плануєте вихід, рекомендується найняти спеціаліста, який виконає його аналіз. Це убезпечить від прикрих помилок і заощадить багато коштів у майбутньому.

Інтернет-магизин, як основа для продажів товарів за кордон

Запуск інтернет-магазину або модернізація наявного під нові ринки — це одна з ключових задач на початковому етапі реалізації ідеї по продажу товарів або послуг за кордон. Додатково потрібно буде продумати безліч аспектів — від механізмів оплати і до нюансів доставки і інших технічних процесів. Не зайвими будуть також правильна реєстрація та підготовка платформи, які допоможуть правильно вийти на міжнародний продаж.

Використання міжнародних маркетплейсів

Мати власний інтернет-магазин для продажів за кордоном — це добре, але не достатньо. Офіційна статистика говорить про те, що реєстрація на великих міжнародних торгових агрегаторах є обов’язковою. Саме через такі сайти (аналоги в Україні — Rozetka, Prom) здійснюється більше 70% продажів навіть у тих, хто має власну просунуту та сучасну платформу.

Серед найбільш популярних маркетплейсів, де вам обов’язково потрібно буде завести аккаунт і розмістити товари, є такі:

  1. Etsy — найкраща платформа для продажу вінтажних речей та товарів ручної роботи. Приваблює бізнес-користувачів невеликим показником комісії та досить суттєвою кількістю товарів, які можна додати абсолютно безкоштовно (40 штук). Але для цього потрібно зареєструвати по партнерському посиланню від активного продавця.
  2. eBay — найбільший сервіс міжнародної торгівлі у світі. На початку у вас буде вибір між реєстрацією індивідуального або бізнес-аккаунту. У першому випадку обмеженням буде отримання прибутку в рамках 1000 доларів на місяць (хоча через 3 місяці і дане обмеження буде зняте). А от бізнес-аккаунт дозволить використовувати на сайті бренд, але потребуватиме офіційно зареєстрованої компанії / ФОП, документи якої ви надасте модераторам на підтвердження.
  3. Amazon — ще одна популярна торгова платформа. Приваблює тим, що на ній можна розміщувати будь-які типи продукції при помірному показнику комісійних та досить вигідних правилах співпраці. Суттєвий попит із Північної Америки та Європи — як бонус.

Ви не обмежені наведеними варіантами. Можна реєструвати і використовувати також будь-які інші. Але самі ці мають найбільший попит і дозволять презентувати себе якнайбільшому колу потенційних клієнтів.

Підключення популярних платіжних систем

Надання для потенційних клієнтів зручних їм інструментів для оплати товарів / послуг — останній важливий елемент на шляху до реального отримання прибутків. Треба робити ставку не тільки на комфорт, але і на гарантовану безпеку. Саме тому рекомендується співпрацювати з такими перевіреними компаніями, як:

  • Payoneer;
  • PayPal.

Вони пройшли перевірку часом, їм довіряють за кордоном, через ці системи не так складно виводити гроші в Україні.

Не менш важливо потурбуватися про під’єднання банків-еквайрів, котрі дозволять приймати оплату прямо на вашому сайті.

Загальні висновки

Перспективність продажу товарів за кордон важко недооцінити. Це дійсно перспективний напрямок, який дозволить вашому бізнесу не тільки розширитися, але й стати більш стабільним, прогнозованим, незалежним від економічних негараздів в Україні. Якщо ви досі переймаєтесь питанням про те, чи варто спробувати і наважитися на цей крок, то рекомендуємо спробувати. Навіть невеликі початкові вкладення у цей план мають високі шанси себе окупити на нетривалій дистанції.

 


Ви експерт? Поділіться досвідом на busyb
Сподобалась стаття? Читайте нас в телеграм