Як продавати хендмейд: поради для тих, хто хоче заробляти на продажах за кордон

2024-07-01 08:00
50
Ця стаття на мовах: UA / RU

Стаття у розділах:

Бізнес-інструкції Бізнес і фінанси

Зміст

Продаж хендмейду (речей ручної роботи, зроблених вручну товарів) за кордон — це один з найперспективніших напрямків для українських майстрів у наш економічно непростий час. Навіть якщо ви вже давно та успішно ведете бізнес в Україні, то перехід на іноземні ринки може стати хорошою можливістю для залучення сотень, а то й навіть тисяч, нових клієнтів. Тим більше — попит на українську автентику та все українське у світі зріс в рази, а конкуренція не те щоб надто велика. Цю статтю ми хотіли б присвятити питанню про те, як успішно розширити хендмейд-бізнес на міжнародний ринок або, взагалі, тому, як запустити проект з нуля.

Найкращі платформи (сайти, маркетплейси) для реалізації українського хендмейду іноземцям

Використання міжнародних маркетплейсів — це ідеальний вибір для тих, хто хоче порівняно швидко та легко знайти шлях до кінцевого споживача у цілому ряді західних країн. Вони мають достатньо невисокий фінансовий поріг входу та невеликі вимоги до навичок / досвіду. Наразі можна знайти десятки сайтів, які повністю орієнтовані на продаж товарів ручної роботи від майстрів або мають окремий розділ під хендмейд. 

Тим не менш не варто розпилятися на всіх — не вистачить ні сил, ні часу. Ми порекомендуємо основні три, які користуються заслуженою багаторічною довірою покупців та репутацію, яка близька до ідеальної. Серед них — Etsy, Amazon (з розділом Handmade) та eBay.

Etsy

На сьогодні саме Etsy є найбільш популярним міжнародним маркетплейсом для продавців і покупців ексклюзивних товарів та зроблених вручну товарів. За останні роки статистика його активних користувачів постійно збільшувалася і на сьогодні складає понад 100 млн осіб з десятків різноманітних країн світу. Середня щоденна активна аудиторія вже давно перейшла за відмітку в півмільйона покупців.

Відкрити магазин та продавати речі на Etsy можнуть виробники, які спеціалізуються на таких типах товарів, які дозволені платформою:

  1. Хендмейд-речі (зроблені вручну речі): іграшки, прикраси, одяг, аксесуари, декор, меблі, інше.
  2. Мистецтво і колекціонування: принти, живопис, скульптура, скляне мистецтво, колажі, інше.
  3. Допоміжні товари для творчості: набори «зроби це сам», інструменти, техніка для самостійного виготовлення ручей ручної роботи.
  4. Фабричні вироби з унікальними принтами: під замовлення конкретного клієнта або завчасно змодельовані.
  5. Майстер-класи, курси та інші навчальні матеріали у цифровому вигляді.
  6. Вінтажні речі, товари з лімітованим випуском, котрі мають колекційну цінність — платівки, диски і так далі.

Якщо раніше Etsy мала власну платіжну систему Etsy Payments, але не надавала до неї доступ для українських акаунтів, то наразі отримання платежів українськими магазинами вже доступне. Але, якщо є бажання, платежі можна буде отримувати і через альтернативні напрямки — наприклад PayPal.

Переваги та недоліки Etsy для українських хендмейд-продавців
ПеревагиНедоліки
Легкий та простий початок використанняСкладно конкурувати з великою кількістю інших магазинів платформи
Відсутність плати за створення магазинуОголошення розміщуються платно
Наявність дієвих платних інструментів просування магазину від маркетплейсу для всіх бажаючих (гарантований результат)Декілька комісійних відрахувань за угоду, що ускладнює розрахунок економічно обґрунтованої ціни
Невисокий показник комісії (6,5% і податки)Служба підтримки відповідає тільки через email
Вбудовані системні аналітичні інструменти для відслідковування показників магазинуЗнадобиться час для вивчення всіх нюансів нішової платіжної системи Etsy Payments, яка мала знайома українцям

Amazon Handmade

Amazon — ще один топових та один з найвідвідуваніших маркетплейсів планети. Його окремий розділ під назвою Amazon Handmade — ще одне непогане місце, де можна було б зареєструватися тим, хто хоче розібратися, як продавати хендмейд за кордон вигідно. Вироби ручної роботи на цьому сайті користуються неабияким попитом, що підтверджується статистикою сервісу. Дана категорія входить в число розділів, які мають найбільшу кількість успішних продавців з великими доходами.

При цьому, на відміну від попередньої описаної нами платформи, конкуренція на Amazon більш поблажлива. Все через те, що лише 6% активних магазинів платформи спеціалізуються на хендмейді. А серед дозволених товарів максимальне різноманіття — від одягу і до унікальних брелоків для тваринок.

Помітний недолік вибору Amazon Handmade — це те, що реєстрація і старт роботи на маркетплейсі трішки складніші. Для цього треба:

  1. Створити аккаунт на основній сторінці маркетплейсу.
  2. Створити і подати заявку на участь в спільноті майстрів.
  3. Дочекатися листа, яке буде містити посилання-запрошення в розділ Amazon Handmade для продавців.

В залежності від ринків, на які ви орієнтуєтесь, треба розуміти один нюанс. Використовувати розділ для продажу хендмейд товарів користувачам з Європи можна лише тоді, коли у вас зареєстрована повноцінна юридична особа. Якщо ж в пріоритеті американський покупець, то достатньо просто мати статус ФОП.

Переваги та недоліки Amazon Handmade для українських хендмейд-продавців
ПеревагиНедоліки
Невелика конкуренціяОтримати доступ до розділу для хендмейду можна лише після оплати професійного аккаунту Amazon (вартість — 40 доларів). Після схвалення оплату можна відмінити
Відсутність плати за розміщення і відсутність строків розміщенняПродаж цифрового хендмейду не підтримується
Соціальні можливості після створення профілю майстра, який може розповідати про бізнес і підвищувати лояльність спільноти клієнтівОплата приходить не швидко — після 24 днів з моменту відправки покупцю
Безліч рекламних можливостей на основі Amazon AdsТривала перевірка доказів того, що ви дійсно займаєтесь виготовленням товарів ручної роботи (може займати до двох тижнів очікування)
Десятки допоміжних сервісів від AmazonНайвища комісія серед конкурентів (15% за кожен успішний продаж)

eBay

Ще один світовий лідер, який трішки поступається Amazon — це eBay. Він також непогано підходить для реалізації товарів ручної роботи. Серед відвідувачів ці пропозиції в сукупності займають десяте місце по популярності. Унікальною можливістю платформи є вибір одного з двох варіантів продажу — за фіксований цінник чи за суму, яка буде отримана в результаті відкритого аукціону тривалістю близько тижня. 

Комісія маркетплейсу eBay трішки менша за конкурента у вигляді Amazon — всього 10% з кінцевої суми угоди. Особливих умов до хендмейду також немає. Їх можна розміщувати так само, як і будь-яку іншу продукцію.

Створити свій магазин на eBay найбільш вигідно не тим, хто націлений на міжнародні ринки, а тім, хто хоче масштабувати бізнес саме на США. Жителі Сполучених Штатів — основна категорія відвідувачів платформи. 

Переваги та недоліки eBay для українських хендмейд-продавців
ПеревагиНедоліки
Легка реєстрація, жодних вимог до оплати і внесківРегулярні перевірки і підвищена можливість блокування акаунтів зі складною процедурою розблокування
50 перших оголошень безкоштовні, а далі по 35 центів за штукуВимогливість покупців із США до швидкою та якісної доставки
Обов’язкова абонплата відсутняСлужба підтримки доступна лише через email
Наявність платних інструментів для просування 
Наявність платних сервісів, які полегшують і автоматизують роботу 

Додатковий власний сайт

Створення власного сайту — це вимоглива до ресурсів задача, але, після відкриття сторінок на маркетплейсах, вона гарантує бізнесу додаткові потужності для розвитку. Всім, хто хоче не просто продавати товари через посередників, а розвивати впізнаваність власного бренду на конкретному ринку, обов’язково потрібно створити власний локалізований сайт.

Окремий інтернет-магазин — це те, що дозволить економити на комісійних, підтримувати з клієнтами більш тісні та тривалі відносини, повністю контролювати аспекти комунікації з покупцями і формувати сталу лояльність.

Власний сайт — це:

  • власні умови;
  • відсутність залежності від сторонніх правил;
  • можливість вибору унікальних платіжних інструментів;
  • самостійний вибір оформлення;
  • своя цінова політика.

А якщо застосувати інструменти SEO (контекстна і таргетована реклама, контент-маркетинг та інші) — можна гарантувати сталий потік нових клієнтів на сайт, який, з часом, вимагатиме значно менше витрат, ніж аналогічний на маркетплейсах.

Запуск власного сайту з продажу хендмейду вимагає адаптації під конкретний ринок або групу міжнародних ринків. Найбільші витрати йдуть на:

  1. Якісну локалізацію англійською та іншими мовами — потрібно, щоб це був не машинний переклад, а якісна жива мова, яка не створюватиме побоювань у відвідувачів.
  2. Підключення платіжних систем, які популярні та не заборонені у цільових країнах.
  3. Заключення договорів з популярними та якісними локальними службами доставки. 
  4. Гарантування живої клієнтської підтримки основними мовами клієнтів.

Користь соцмереж для продажу хендмейду

На сьогодні 25% покупок хендмейду та інших товарів здійснюється покупцями напряму чи опосередковано через соціальні мережі, тому ігнорувати даний фактор неможливо. Додатково — якісне ведення та наповнення сторінки в соцмережі дозволить підвищити впізнаваність бренду та відчуття його надійності серед потенційних покупців.

Основні рекомендації такі:

  1. Проведіть аналіз своєї аудиторії та визначте, хто в неї входить по різним параметрам і критеріям.
  2. Проведіть аналіз аудиторії різних соцмереж на доцільність створення там аккаунту бренду (можливо, у деяких з них буде мало ваших потенційних клієнтів).
  3. Створіть сторінки в соцмережах, які відповідають вашим цілям з просування.
  4. Є сенс вести окремі сторінки бренду для різних мовних категорій клієнтів (наприклад — не змішувати український аккаунт з англомовним).

Основа успішних продажів у соцмережах — активне ведення сторінок з соціальної точки зору, постійна публікація товарів, комунікація з тими, хто залишає коментарі. Більшість користувачів не робить покупку одразу ж після знайомства з брендом, а приймає таке рішення пізніше, коли вже давно слідкує за його активністю в соцмережі.

Загальні висновки

Масштабування хендмейд-бізнесу на закордонні ринки — складне, але посильне завдання. Варто пробувати себе на різних платформах і використовувати різноманітні інструменти, щоб знайти свій ефективний напрямок. Маркетплейси — це ідеальний варіант для старту, але, у випадку успішності та популярності вашої продукції, варто задуматись над тим, щоб розвивати власний бренд, власну незалежну та впізнавану платформу, власні правила взаємодії з клієнтами. Бажаємо вам удачі!

 


Ви експерт? Поділіться досвідом на busyb
Сподобалась стаття? Читайте нас в телеграм